Olen aina rakastanut majakoita. Miksen siis kuvaisi niitä? * I´ve always loved lighthouses. So, why shouldn´t I take photos of them?


© Mari Hirsikallio

Tmi Kameravene Mari Hirsikallio
mari.hirsikallio(at)kymp.net
p. 040 581 7592

- Mikäli kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä! Kuvien käyttö ilman lupaani kielletty.
- If you want my photos, please contact! You are not allowed to use my photos without my permission.

18.8.2009

Tainio

Enighetenin matala / Enigheten bank
60 12,7 N 26 24,7 E
Rakennusvuosi / build: 1966,1990
Valon korkeus / light height: 16,7 m
Valon kantomatka / light distance: 6,0 M



Ensimmäinen Tainion majakka rakennettiin Enighetenin matalikon luokse Loviisan edustalle 1956. Se oli 12 metriä korkea kasuuniperustainen pohjamajakka. Keväällä 1964 läheiseltä Orrengrundin luotsiasemalta havaittiin majakan valon hävinneen kokonaan. Paikalle hälytetty jäänmurtaja Murtajan miehistö onnistui kairaamalla ja luotaamalla löytämään kaatuneen majakan jäännökset. Katkeamissyyksi todettiin epäonnistunut betonivalu. Tainion majakka rakennettiin uudelleen 1966. Aikaisemmista kasuunimajakoista poiketen tämä rakennettiin valmiiksi telakalla ja uitettiin kokonaisena paikalleen. Ainoastaan kasuuniosan täyttäminen tapahtui merellä. Uuden majakan valotunnus on kymmenen valkoisen välähdyksen vilkkuvalo, joka näkyy 7,5 meripeninkulman päähän. Torniin on asennettu myös tutkamajakka. Majakka on nimetty merenkulkuneuvos Sakari Tainion mukaan.

Via veneily.fi




The first lighthouse to Tainio was built 1956. It was 12 meters high ground beacon. In spring 1964 Orrengrund pilot station pilots noticed that the light has disappeared. Icebreaker "Murtaja" crew managed to find out that the hole lighthouse was gone. Tainio lighthouse rebuilt in 1966. This was built at shipyard and flouted to it´s final place. A new light beacon symbol has ten white flash strobe light, which appears in 7.5-mile away. There has been later installed radar beacon. The lighthouse has been designated as Maritime Counselor Sakari Tainionkoski appropriate.

Via veneily.fi




0 kommenttia: